De preparee - Reisverslag uit Hasselt, België van Nathalie - WaarBenJij.nu De preparee - Reisverslag uit Hasselt, België van Nathalie - WaarBenJij.nu

De preparee

Door: Nathalie Bosch

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Mei 2013 | België, Hasselt

Ok, er waren dus blijkbaar een aantal problemen met mijn laptop waardoor het verslag dat ik had getypt gewoon verdwenen was. Heel frustrerend want nu moet ik het verslag weer helemaal opnieuw typen, maar daar zal ik maar niet over zeuren want er zijn ergere dingen in het leven (misschien een cliché maar ik moet zeggen dat ze gelijk hebben ;)).
Dus afgelopen zaterdag was het de dag van de preparee van Marokko. Dat is een dag waarop je al je kampgenoten leert kennen en meer leert over het project en het land naar waar je gaat. Net zoals vorig jaar keek ik heel fel uit naar deze dag en vond ik het spannend. Dus om 9uur 's morgens zat ik in de auto op weg naar de preparee samen met een vriendin en een meisje met wie ik vorig jaar samen op kamp zat. Ik moet wel zeggen dat ik dit keer een geruster gevoel had nu dat ik al 2meisjes van het kamp ken. Het is toch anders dan dat je alleen gaat of met iemand die je kent, maar ik zou het ook zo weer opnieuw alleen doen ;)
De preparee begon met het kennismaken met je andere kampgenoten en je 2 groepsbegeleiders. Net zoals vorig jaar bestaat de groep weer uit 12 meisjes, de jongens kiezen duidelijk wel sneller voor de bouwkampen dan voor de sociale kampen. Nadat we kennismakingsspelletjes hadden gedaan deden we ook een paar stellingen over vrijwilligerswerk en het land. Daarna maakten we nog een paar afspraken over wat je wel en vooral niet mocht doen in Marokko. En de dag was al weer om. De preparee was net zoals vorig jaar heel leerrijk, maar deze keer heb ik net iets meer kunnen vertellen omdat ik er al geweest ben. ;)
Omdat het weeshuis afhankelijk is van donaties van vrijwilligers verkoop ik ook dit jaar weer gadgets waarmee je het weeshuis kan steunen. Wij kopen dan met dit geld de spullen voor de basisbehoeften van de baby's en peuters maar hiermee kunnen we ook eens een activiteit organiseren voor de oudste kindjes van het weeshuis.
- 1 notitieboekje met pen: 5euro
- 1 frisbee: 3euro
- 1 doosje muntjes: 1,50euro
- 1 pen: 1,50euro
Indien je geïnteresseerd ben mag je het mij laten weten.

groeten

• 11 Januari 2014 - 17:09

Nadine:

Hallo,

Ik kwam per toeval op je blog uit en ik ben op zoek naar vrijwillerswerk in een weeshuis in marokko dus ik wou vragen of jij me misschien wat meer informatie kan geven over waar jij het vrijwilligerswerk hebt gedaan en wat de kosten hiervan waren