I am back - Reisverslag uit Taroudant, Marokko van Nathalie - WaarBenJij.nu I am back - Reisverslag uit Taroudant, Marokko van Nathalie - WaarBenJij.nu

I am back

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Juli 2013 | Marokko, Taroudant

En we zijn aangekomen in Marokko! De vlucht is goed verlopen, na 3.5 uur vliegen zijn we aangekomen in Agadir waar Hlimou ons al op stond te wachten. Daarna zijn we met het busje naar Taroudant gebracht. Onderweg werden we wel tegengehouden door de politie want je hebt blijkbaar een vergunning nodig om buitenlanders te vervoeren. Hlimou heeft ze een beetje geld toegestopt en het was in orde. Zo werkt da hier blijkbaar.
De eerste dag toen we aangekomen waren, zijn we de stad Taroudant gaan verkennen en de soeks van taroudant. Als blanken kwamen we natuurlijk niet onopgemerkt door de stad en de kinderen hadden niets liever dan dat we foto`s van hun namen.
De tweede dag zijn we naar de foyer(centrum voor straatkinderen) en het weeshuis geweest. In de foyer zijn we gewoon langsgeweest om eens effe te gaan kijken hoe het daar aan toeging en daarna zijn we naar het weeshuis geweest waar een paar meisjes de baby's al meteen konden verschonen en de anderen meisjes en ik hebben spelletjes gespeeld met de oudere jongens van het weeshuis. Het weeshuis heeft een nieuwe directeur en het is er echt verbeterd ten opzichte van vorig jaar. De kindjes hebben nu speelgoed en de directeur komt ook vaak helpen bij de baby's. Er zijn nog een paar baby's(nu al peuters) van vorig jaar daar, best wel zielig dat je weet dat ze daar al minstens een jaar zitten. 's Avonds zijn we naar de plaatselijke hamam geweest waar we volledig gescrubd geweest zijn en ingesmeerd zijn met verschillende olies. 's Avonds slapen we buiten omdat het binnen veel te warm is. Het nadeel is wel dat het hier al vroeg licht is en dat het gebed in de moskee een paar keer per nacht afgaat.
Deze voormiddag zijn we terug naar het weeshuis geweest waar ik en 3andere meisjes de baby's hebben verschoond(heel fijne job als je weet dat ze maar 2luiers per dag krijgen en hun luiers dus goed gevuld zijn). Daarna heeft het weeshuis ook nog een poetsbeurt gekregen waarmee wij geholpen hebben.
Ik moet nu gaan want we gaan weer terug naar het weeshuis. De rest volgt later.
Groetjes uit het warme Marokko

• 03 Juli 2013 - 09:39

Bart Vandezande:

Dag Nathalie, knap dat je dit doet! Veel succes!

• 03 Juli 2013 - 15:02

Inge Koliniatis:

Lieve Nathalie,
    Heel veel plezier en succes.
    We lezen iedere dag je verhaal.
    Groetjes vanuit Maastricht.
    Nai,Inge,Luca en Nadine.

• 03 Juli 2013 - 19:02

Iris Monette:

Hey buurmeisje,
    Ben er zeker van dat je het heel goed doet in Marokko en dat je ervan geniet.
    Hier begint de zon eindelijk een beetje te schijnen :D
    Voor de rest is hier niet veel aan de hand.
    Stuur de zon een beetje naar hier als ge wilt en nog veel plezier !

Nathalie

Vorig jaar ben ik 2weken naar Marokko geweest om te helpen in een weeshuis. Vele mensen vonden dit heel inspirerend en wilden weten hoe het was geweest. Natuurlijk kon ik dat niet altijd helemaal in de details vertellen. Daarom hou ik mijn volgende vakanties een blog bij zodat iedereen tijdens en na mijn reis op de hoogte is van mijn belevingen en de gebeurtenissen.

Actief sinds 06 Jan. 2013