Project LIYO : Dak maken - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Nathalie - WaarBenJij.nu Project LIYO : Dak maken - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Nathalie - WaarBenJij.nu

Project LIYO : Dak maken

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 Juli 2013 | Malawi, Zomba

Liyo (dag 2) : Voormiddag werden we weer ingedeeld in groepen van 3. Ik moest met mijn groep een nieuw dak gaan leggen. Wij dus het dak op om al het oude stro en plastiek te verwijderen. Het dak was echt niet zo stevig, er was zelfs iemand met haar been door het dak gezakt. Het houten skelet moest vervangen worden door nieuwe stokken omdat de andere helemaal verrot waren. De touwen om de nieuwe stokken vast te maken, werden gemaakt van fietsbanden ofzo. Die kan je blijkbaar in heel dunne stukjes scheuren omdat ze gemaakt zijn van touwtjes en rubber. We waren net klaar met het dak toen het begon te regenen. Onze eerste regen in Malawi Na de middag ben ik nog met 1 iemand op huisbezoek geweest bij een oud vrouwtje die 3 jaar geleden gescheiden is van haar man. Haar man had toen heel het huis afgebroken en zij heeft toen even rondgezworven tot iemand medelijden met haar kreeg en haar haar leegstaand huis aanbood. Die vrouw heeft haar huis nu weer nodig dus gaat LIYO een huis voor de oude vrouw bouwen. Super goed werk dat ze hier doen, vind ik. En verder... Morgen gaan we al naar ons laatste project en daarna word het alleen nog maar relaxen. Groetjes

• 31 Juli 2013 - 10:45

Reynders.meermans:

Nathalie,
    Fijn dat we mee kunnen volgen,iedee dag kijken we uit naar nieuws van je.
    groetjes en een dikke knuffel,
    Opa en Oma

• 01 Augustus 2013 - 12:38

Gemma Meermans:

Heel interessant van u verblijf in Malawi zo te kunnen volgen. Proficiat voor je inzet. Het lijkt me heel leerrijk en verrijkend vooral het contact met de mensen, hun cultuur, hun dankbaarheid voor wat jullie voor hen doende en het ontdekken van wat echt waarde heeft, de echte menselijke waarden..
    Heel veel liefs van tante Gemma