eerste indrukken - Reisverslag uit Taroudant, Marokko van Nathalie - WaarBenJij.nu eerste indrukken - Reisverslag uit Taroudant, Marokko van Nathalie - WaarBenJij.nu

eerste indrukken

Door: Nathalie Bosch

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Juli 2012 | Marokko, Taroudant

Ik ga er dan toch maar eens aan beginnen om mijn reis van vorig jaar op mijn blog te zetten. Ik heb zoveel meegemaakt dat ik het er onmogelijk allemaal op kan zetten, maar ik ga mijn best doen om de belangrijkste dingen mee te delen.
Dus na meer als een jaar te wachten zat ik eindelijk op het vliegtuig op weg naar Marokko om te gaan helpen in een weeshuis. Mijn avontuur zou eindelijk beginnen. Ik had er namelijk al zo lang na uitgekeken. Het idee om vrijwilligerswerk te doen was niet van de één op de andere dag ontstaan, ik wist het denk ik al zo ongeveer heel mijn leven. En toen dat ik deze reis op de site van bouworde zag staan, sprak hij mij meteen aan. Ik vond het dan ook niet zo erg om alleen te gaan omdat ik wist dat dat het was wat ik wilde doen. Dus een jaar later zat ik dan op het vliegtuig op weg naar Marokko. Bij de aankomst op Agadir stond Hlimou(uitgesproken als Haaliemoe) ons al op te wachten. Bij hem zouden we dan ook 2 weken verblijven. Nadat de 11 andere meisjes en ik een plaatsje hadden gevonden in het toch iets te kleine busje konden we eindelijk vertrekken naar Taroudant waar we 2 weken zouden verblijven.
Eenmaal aangekomen in het huis van Hlimou stond er al een maaltijd op ons te wachten. Lekker was het zeker maar wat we toen nog niet wisten is dat we de komende weken alleen nog maar eten zouden krijgen met koriander dat er voor zorgt dat het eten alleen nog maar naar koriander smaakt. ;) We bleven in beperkte westerse omstandigheden, er was bijvoordbeeld wel een wc zoals dat we die in België kennen, maar je moest wel doorspoelen met een emmer water en je mocht er geen wc-papier in gooien. Daarvoor diende het vuilbakje naast de wc voor. Ook was er wel water, maar alleen koud.
De eerste dag bestond vooral uit rusten. We konden de eerste dag nog niet naar het weeshuis. Dus waren we gaan zwemmen bij een hotelletje dat niet zo ver lag. Want de temperatuur liet zich ook al van de eerste dag goed voelen. In de avond wanneer het al begon af te koelen zijn we een uurtje de stad Taroudant gaan verkennen. Taroudant heeft namelijk twee hele grote soeks met een toch wel zeer groot aanbod. Ook zijn we niet onopgemerkt gebleven voor de bevolking en hebben we al bijna meteen opgemerkt dat de bevolking heel vriendelijk en behulpzaam is. Ook zijn we tijdens de avond nog naar een plein geweest waar er iets te doen was rond de koning.
De rest van mijn reis volgt later nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Vorig jaar ben ik 2weken naar Marokko geweest om te helpen in een weeshuis. Vele mensen vonden dit heel inspirerend en wilden weten hoe het was geweest. Natuurlijk kon ik dat niet altijd helemaal in de details vertellen. Daarom hou ik mijn volgende vakanties een blog bij zodat iedereen tijdens en na mijn reis op de hoogte is van mijn belevingen en de gebeurtenissen.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 17530

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Ghana 2014

20 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Malawi 2013

30 Juni 2013 - 14 Juli 2013

Marokko 2013

29 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

Marokko 2012

Landen bezocht: