Life is good..until now!! - Reisverslag uit Taroudant, Marokko van Nathalie - WaarBenJij.nu Life is good..until now!! - Reisverslag uit Taroudant, Marokko van Nathalie - WaarBenJij.nu

Life is good..until now!!

Door: Nathalie Bosch

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Augustus 2012 | Marokko, Taroudant

In Marokko was het niet alleen werken. We hebben ook heel veel ontspanning gehad en we zijn op rondreis geweest. Een aantal keer zijn we gaan zwemmen bij het zwembad van het hotel. De 2de dag hebben we ons een beetje laten verwennen bij de plaatselijke hammam. Dit is een plaats waar de mannen en vrouwen zich komen wassen, gesplitst uiteraard ;) De zus van Hlimou heeft al onze haren gewassen met gewone shampoo daarna smeerden we ons in met een olie gemaakt van zwarte olijven. Toen kregen we nog een scrubbeurt (vuil waren we hoor) ;) En als afsluiter hebben we een soort hennacrème opgekregen om een bruinere kleur te krijgen (ze vonden ons dus waarschijnlijk te wit) xD
En het bleef niet alleen bij de hammam. Twee keer hebben we henna gekregen dat aangebracht werd door de dochter van Hlimou (een echte kunstenares daarin). En dat maar voor 20dirham( zo ongeveer 2 euro). Alles in Marokko is heel goedkoop!! Onze kampbegeleiders hadden ook nog een spelletjesavond georganiseerd met chips, frisdrank, marokkaanse hapjes en natuurlijk veel spelletjes. Ook een ritje met paard en kar door Taroudant om het nachtleven op te snuiven ontbrak niet. We hebben echt vele mooie dingen in Marokko kunnen zien. Daarna nog een terrasje gaan doen en onze avond was compleet(weliswaar als enige meisjes op het terras).
Buiten de vele activiteiten die we in Taroudant gedaan hebben zijn we ook op rondreis geweest. We zijn met een busje naar het strand in Agadir geweest en jaja er was een McDonalds. Die hebben we natuurlijk helemaal geplunderd na alleen maar maaltijden met koriander gegeten te hebben dat we na een tijdje echt niet meer konden uitstaan. De dag erna was het tijd voor Essaouira. De rit er naartoe was niet echt de beste rit die ik ooit gehad heb. We zaten namelijk vanachter wat dus ongeveer hetzelfde wil zeggen als verbranden door de motor bij dat warme weer en dat heeft zo een 4 uur geduurd. Eindelijk aangekomen werden we dan met paard en kar naar onze verblijfplaats gebracht. Ook hier waren we naar de zee en het strand geweest, maar de zee was ijskoud. Door de felle wind voelde je niet dat het zo warm was daardoor was ik (en niet alleen ik) verbrand. 's Avonds hebben we langs het strand nog een uurtje gereden op een dromedaris. En natuurlijk zijn we ook nog gaan shoppen in soeks van Essaouira. En zo hebben we onze afdingtechniek weer eens kunnen bijschaven. Om onze laatste avond in Essaouira af te sluiten zijn we gaan eten in een klein restaurantje. Het eten was heel lekker en het waren grote porties.
De volgende dag hebben we dan eerst een tussenhalte in Taroudant gehad om daarna door te rijden naar het Atlas gebergte. De weg langs de afgrond was best eng. In de bergen verbleven we in een villa met een zwembad. Het water ervan was wel heel koud. Die dag erna hebben we een wandeling in de bergen gedaan tot dat we waren aangekomen bij een rivier waar we konden uitrusten.
Hier stopte onze rondreis en vertrokken we weer naar Taroudant. Met het toch iets-wat-te-kleine-busje verlieten we de bergen. We zaten er met 17 personen in terwijl dat het busje maar plaats heeft voor 9 personen. Maar zo gaat dat in Marokko er zaten namelijk ook 2 personen boven op het dak van het busje tussen onze bagage. Daarna zijn we nog de laatste aankopen gaan doen in de soeks van Taroudant en de laatste avond hebben we nog een waterpijp met zijn allen gerookt (met de helper van Hlimou) ;) Als allerlaatste afsluiter nog een pannasché (of hoe ge da ook moogt schrijven) gedronken. Valieske gepakt en bijna weer het vliegtuig op. Die twee weken waren echt snel voorbij. Maar ik vond het fijn en daarom heb ik ook besloten om volgend jaar weer terug te keren. En ja 'Life is good...until now'. Hlimou zijn zinneke wat hij zo'n 10 keer per dag zegt. En ongelijk kan ik hem inderdaad niet geven.