Op Safari in Liwonde National Park - Reisverslag uit Liwonde, Malawi van Nathalie - WaarBenJij.nu Op Safari in Liwonde National Park - Reisverslag uit Liwonde, Malawi van Nathalie - WaarBenJij.nu

Op Safari in Liwonde National Park

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Juli 2013 | Malawi, Liwonde

Dag bloggertjes, hier gaat alles goed, geweldig zelfs. Omdat ik hier niet op de site van deze blog kan, ben ik afhankelijk van mijn ouders die mijn blog up to date houden. Daardoor kan het zijn dat de blog een dag achter staat.
Safari : Gisteren en vandaag zijn we op safari geweest in Liwonde National park. Hier heeft de helft van de groep op een boot mogen slapen waaronder ik en de andere helft heeft in het huis geslapen. Eenmaal aangekomen in Liwonde park zijn we gaan zwemmen in een zwembad. In de rivier konden we helaas niet zwemmen want het krioelde er van de nijlpaarden en krokodillen. Ze waarschuwden ons er ook voor dat er nijlpaarden op het land konden zitten, vooral 's nachts dan. Dan ben je wel op jouw hoedde hoor. Na het zwemmen is de helft van de groep op safari geweest met de auto en de andere helft met de boot. Ik zat bij de groep die eerst met de auto gingen. Op de safari hebben we verschillende dieren gezien vooral antilopen en verwanten, everzwijnen, vogels, apen en olifanten. De olifanten waren echt wel indrukwekkend. Er zat blijkbaar ook 1 leeuw in het park maar de gids had die al voor 6 maanden niet meer gezien, wel jammer. Ook hebben we heel veel baobabs gezien, dat zijn zo van die reuzen bomen die honderden jaren oud zijn. Na de safari ben ik nog samen met 7 andere meisjes een workout van 40 minuten gaan volgen bij een ex-soldaat. Geloof mij, het was echt uitputtend. De volgende dag zijn we dan op safari geweest op de rivier. We zijn heel vroeg vertrokken en het was nog mega koud. 's Nachts koelt het hier af tot 10 graden. We hebben mega veel nijlpaarden gezien en ook een paar krokodillen. Zo cool! Ook zagen we nog een groep van 5 olifanten drinken langs het water. Tijdens de middag zijn we dan terug vertrokken naar Pakackere waar we nog geshopt hebben in de stad en onze kleren met de hand hebben gewassen. En we hebben pizza gegeten! Nu hebben we nog een kampvuurtje. Morgen moeten we weer vroeg op want dan gaan we hiken op het Zomba plateau. Groetjes uit Malawi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Vorig jaar ben ik 2weken naar Marokko geweest om te helpen in een weeshuis. Vele mensen vonden dit heel inspirerend en wilden weten hoe het was geweest. Natuurlijk kon ik dat niet altijd helemaal in de details vertellen. Daarom hou ik mijn volgende vakanties een blog bij zodat iedereen tijdens en na mijn reis op de hoogte is van mijn belevingen en de gebeurtenissen.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1353
Totaal aantal bezoekers 17555

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Ghana 2014

20 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Malawi 2013

30 Juni 2013 - 14 Juli 2013

Marokko 2013

29 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

Marokko 2012

Landen bezocht: