De laatste 2 dagen - Reisverslag uit Hasselt, België van Nathalie - WaarBenJij.nu De laatste 2 dagen - Reisverslag uit Hasselt, België van Nathalie - WaarBenJij.nu

De laatste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 Augustus 2013 | België, Hasselt

Ondertussen ben ik al 5dagen thuis en ben ik wat bekomen van de reis. Hoewel de reis nog steeds niet goed tot me doorgedrongen is, probeer ik toch al wat na te genieten.De laatste 2 dagen zijn we naar de hoofdstad, Lilongwe, geweest. Ook hier sliepen we weer in tenten op een kleine camping voor backpackers. We zijn met een fietstaxi (!) naar de souvenirwinkeltjes gebracht. Een fietstaxi is een gewone fiets met een bestuurder en vanachter is er een kussentje op de bagagedrager gemaakt. Dan denk je toch wel even dat je laatste minuten zijn ingegaan wanneer je vanachter op die fiets zit. Ze rijden ongelooflijk snel op een weg die niet eens zo egaal is en ze steken gewoon de auto's voorbij. Eenmaal aangekomen bij de winkeltjes werden we geen seconde met rust gelaten. Wanneer je nog maar naar een souvenir keek, stonden ze al bij je. Om dan nog maar te zwijgen van al die andere verkopers die constant aan je kwamen vragen wanneer je nu wel eindelijk naar hun winkel ging komen. Ook zeggen ze dat ze alles van hun winkeltje zelf gemaakt hebben (ook al kom je overal hetzelfde tegen). Dat was even om gek van te worden, letterlijk! 's Avonds zijn we nog bij 'Mamma Mia' pizza gaan eten. Over het eten in Malawi kan ik zeker niet klagen want dat was altijd zeer lekker. De volgende dag moesten we om 10 uur 's ochtend op het vliegveld van Lilongwe staan en toen kwam ook het moment dat we afscheid van onze plaatselijke expeditieleiders en onze buschauffeurs moesten nemen. Dat was natuurlijk minder, maar zo een dingen horen er nu eenmaal bij. De vlucht naar huis toe is zonder problemen verlopen en we zijn de volgende dag rond 9 uur 's morgens in Brussel aangekomen. De vlucht was echt wel vermoeiend vooral omdat ik ook een zware keelontsteking had. Maar dat nemen we er maar bij ;) De reis is zeker de moeite geweest en ik kan het iedereen aanraden. Je leert de wereld beter kennen en je ervaart zoveel nieuwe dingen. Het is zeker een reis geweest die ik nooit meer zal vergeten en waar ik ongelooflijk veel bij geleerd heb. Dus mensen als je komende vakantie niet zou weten wat te doen dan zou ik zeggen ga eens op expeditie. Durf in het onbekende te springen want het wordt gegarandeerd een reis die je nooit meer zal vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Vorig jaar ben ik 2weken naar Marokko geweest om te helpen in een weeshuis. Vele mensen vonden dit heel inspirerend en wilden weten hoe het was geweest. Natuurlijk kon ik dat niet altijd helemaal in de details vertellen. Daarom hou ik mijn volgende vakanties een blog bij zodat iedereen tijdens en na mijn reis op de hoogte is van mijn belevingen en de gebeurtenissen.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 17532

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Ghana 2014

20 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Malawi 2013

30 Juni 2013 - 14 Juli 2013

Marokko 2013

29 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

Marokko 2012

Landen bezocht: